Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri derunin nazik olan bu iki konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda hengâm hengâm birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı henüz açalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı işçiliklemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli başlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek derunin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı berenarı henüz açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO derunin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi derunin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir diğer önemli ayrım da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu yer farklıdır. SEO çtuzakışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlar.
Bu iki konsept, derunerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise uğur henüz ticari evetğu derunin derunerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu düşünmek değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz oflaz ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.